Att tro att man vet mer än vad man gör....?

 

 



Alright, jag är en sån som lätt kan störa mig på människor som tror att dom vet bäst, kan allt o inte behöver lära sig nånting o mer än gärna klankar ner på andra människor.
Finns en person, som jag inte ens känner varken på nätet lr IRL, utan bara råkat "stöta på" som skrev en grej för rätt längesen som bara gjorde mig trött på alla dessa bitterfittor.

Ett ex; Folk som klankar ner på mig för att jag går/gått på pulver diet för det är inte bra, det är bättre o äta rätt o röra på sig...jada jada jada jada..
I got news for you.. JAG VET DET!

Men en sak dom inte vet är att jag kämpat med min vikt hela jävla livet och nu med den sista kuren med pulver har jag alltså lyckats komma ner till en vikt jag inte legat på säkert 7-8 år och är faktiskt nöjd med mig själv!
Det är också nu snart 2 mån sen kuren var slut och jag har inte gått upp nånting..why?
Rätt enkelt, jag äter rätt o rör på mig.. så där, varsågoda ja gör precis som ni säger till mig..
Men skillnaden är nu att ja iom pulvret fick en push framåt, hittade motivationen och tycker det är kul med rätt kost och motion ..

Pulver funkar inte för alla, absolut inte!
Men för mig funkade det, o man kan inte säga till ngn att "det funkar inte...jag o den o dom o hej o hå gick upp direkt efter avslutad kur" JO, men då serni, kanske dom återgick till gamla matvanor igen ?
Det är ju fan det som är grejen, att pulvret ska ge dig en push framåt för att sen fortsätta leva ett nyttigt jävla liv..
Fattar man inte det så är man ju helt pantad!

Så, bara för att nånting inte funkat för dig, pulverdiet eller något annat, så klanka fan inte ner på andra om dom vill testa, det kanske är precis vad personen i fråga behöver!

Sådär ja, bitterfittan nr 1 har fått skriva av sig o kan nu lämna detta bakom mig :D
Uppdatering om vad som hänt sista tiden kommer inom kort :)!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Me too :) D e alldeles lagom tjejigt o fint!

2011-05-16 @ 08:25:57
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Maria Bredin

he he typiskt folk ;) vem var människan?

2011-05-16 @ 10:50:13
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Lina

Äh, be personen i fråga att bara vaara tyst nästa gång du träffar denne så slipper du höra på eländet! Har en före detta kompis som var sån och det är just därför hon är en före detta! :P



Jag tycker du ska jobba på precis som du gör, för du känner att det är rätt för just dig! Allt passar inte alla, kanske att pulverdieten hade en liten inverkan på din kropp trots allt då! :)

2011-05-16 @ 11:41:01
URL: http://linamedfamilj.blogg.se/
Postat av: Lina

Fan vilken jävla tönt! Pinsam rent ut sagt! Bra att du iaf skriver ett inlägg som visar var du står! BRING HER DOWN!

2011-05-19 @ 09:19:24
URL: http://linamedfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0